Monday, March 11, 2013

RAMUAN PELET PERUSAK AKIDAH UMAT


KATA PENGANTAR
        Tulisan ini dibuat, ketika masyarakat Indonesia, dicemaskan oleh penyalagunaan hipnotis, obat bius, narkotika, dan berbagai ilmu tenaga dalam. Waktu itu penulis sedang merapaikan tulisan disertasi, pada program doktor (S3), di UIN SUSKA Riau, di Pekanbaru, tahun 2013. Sebagai khatib, muballigh dan dosen fiqih , hukum dan ilmu perbandingan agama, penulis banyak ditanya oleh masyarakat, tentang bermacam penggunaan ramuan pelet. Yang paling mengejutkan ialah pertanyaan tentang ramuan CIRIK BARANDANG, dan BULUPERINDU. Makhluk apa gerangan. Setelah penulis lacak di internet, dan berbagai sumber lainnya. Ternyata, pengetahuan untuk melenyapkan ilmu ini, sangat penting, dan sangat menarik, mengingat kepercayaan sebagian ummat, masih bercampur dengan tahyul, khurafat, syirik, dan sihir kecil-kecilan.
         Semoga tulisan ini, bermanfaat bagi pembaca.



PENDAHULUAN

            Buluh, eh buluperindu. Belum lagi komentar dari orang-orang yang bernada “miring” ditambah lagi dengan pengalaman pahit product sejenis yang tidak bereaksi apa-apa membuat saya menjadi malas. Tapi entah kenapa dengan informasi dari Hendro Susilo ini  ada yang berbeda, akhirnya saya putuskan untuk mencoba menganalisis Buluh Perindu dari bapak HENDRO SUSILO dengan modal spekulasi. Kalau berhasil ya Alhamdulilah jika masih gagal ya sudahlah namanya juga usaha. Beberapa waktu sejak mengenal Buluh Perindu  sepertinya tidak terjadi perubahan namun saya tetap konsisten menjalankan Ibadah dan senantiasa berdoa dan tidak berapa lama akhirnya masalah saya terselesaikan. Usaha saya lancar jaya.. Sebaiknya ramuan ini, dihindari saja.
          Pada awalnya saya sempat meremehkan Buluh Perindu dari Bapak karena pengalaman buruk saya menggunakan Buluh Perindu dari orang lain tidak berhasil. Berkat saran- saran dari Bapak untuk menjalankan amalan-amalan ibadah dengan konsisten akhirnya saya dapat menyelesaikan masalah yang mendera saya. Buluh Perindu dari Bapak Hendro susilo memang manjur.
        Buluh Perindu. Belum lagi komentar dari orang-orang yang bernada “miring” ditambah lagi dengan pengalaman pahit product sejenis yang tidak bereaksi apa-apa membuat saya menjadi malas. Tapi entah kenapa dengan Bapak hendro Susilo ini saya merasakan ada yang berbeda, akhirnya saya putuskan untuk mencoba menggunakan Buluh Perindu dari bapak HENDRO SUSILO dengan modal spekulasi. Kalau berhasil ya Alhamdulilah jika masih gagal ya sudahlah namanya juga usaha. Beberapa waktu sejak order Buluh Perindu datang sepertinya tidak terjadi perubahan namun saya tetap konsisten menjalanka Ibadah dan senantiasa berdoa dan tidak berapa lama akhirnya masalah saya terselesaikan. Usaha saya lancar jaya.. 
             Inilah selayang pandang, menjelang memberikan kuliah subuh di Masjid Al-Mujahidin, Jalan jenderal Labuhbaru, penulis membuka internet, melalui modem di Lap top. Saat itu penulis juga mencari bahan disertasi untuk program doktor UIN Suska Riau, di Pekaanbaru, awal tahun 2013. Nah tiba-tiba, bertemulah suguhan ilmu-ilmu lama berbau syirik. Langsung saja hal ini menjadi judul pengajian penulis beberapa subuh, agar jamaah masjid, tidak terjebak ke dalam perangkap Setan yang bernama Bulu perindu, cirik barandang, pelet pengasih, entah apa lagi.

Mereka menggunakan Cirik Barandang;
Membuat si gadis mabuk kepayang.
Tidak ada gunanya, puasa sembahyang,
Perbuatan syirik, masih dipegang.   


       Cirik Barandang  sarana pelet,
    Dipakai oleh orang kepepet,
Biar terkuras isi dompet,
                 Asalkan pujaannya, menjadi lengket.

Inilah ramuan berusia sangat tua,
 bahkan mungkin sangat langka.
Digemari, yang muda-muda,
Di zaaman moderen, masih tersedia.

 Kendati demikian, bukan berarti pemegang ramuan super ampuh ini sepenuhnya punah. Diperkirakan, ada orang-orang tua atau sepuh yang tinggal di pedesaan yang masih menguasai petunjuk pembuatan ramuan pelet ini. 


1. Gasiang Tangkurak


Merupakan ilmu pelet yang tak kalah sakti dari Cirik Barandang. Ilmu gaib gasiang tangkurak sejenis pengasihan dan ilmu pelet  yang menggunakan media gasing yang terbuat dari tulang tengkorak manusia.



Keampuhan pengasihan gasiang tangkurak dapat membuat korbannya rata-rata perempuan, akan menjadi setengah gila atau bahkan benar benar gila. Pengasihan gasiang tangkurak dimiliki seorang dukun yang sering dikunjungi orang yang sakit hati pada lawan jenis akan meminta amalan pengasihan gasiang tangkurak. Orang yang mendapat amalan pengasihan gasiang tangkurak melakukatan ritual mantra di kamar khusus dimana dukun tersebut juga akan memutar gasiang tangkurak di rumahnya disaat yang sama.



           Pada saat pembacaan mantra dan pemutaran gasiang tangkurak memancarkan
energi gaib yang merasuk ke sasaranya. Efeknya si obyek akan dibayangi tengkorak-tengkorak yang berputar di sekitar tubuh obyek. Lama lama putaran tangkurak itu berubah menjadi wajah seseorang. Si obyek akan cinta setengah mati menjurus gila. Pengasihan gasiang tangkurak hanya bisa disembuhkan dengan memecahkan gasiang tangkuraknya secara gaib atau meminta maaf dan menjadi istrinya. Bila mengobati korban pengasihan gasiang tangkurak secara gaib untuk memecahkan gasiang tangkuraknya sangat berbahaya. Kepala si korban akan ikut pecah berkeping-keping. Hihhh… ngeri… 

            Bunga sebenarnya malas ikutan mudik. Dia lebih senang tinggal di rumah saja. Tapi karena semuanya ikut, maka dia pun terpaksa ikut juga. Dia tak berani tinggal sendirian di rumah orang tuanya yang besar itu.
"Di kampung ayah, kau tidak boleh berpakaian seperti di kota, Bunga!" Belum-belum ibunya mengingatkan.
"Bunga harus memakai baju kebaya dan memakai jilbab kan, Bu?" Bunga balik bertanya sambil sedikit mencibir.
"Iya! Dan kau harus berkata sopan santun pada setiap orang yang bertemu denganmu," nasihat sang ibu lagi.
"Iya, Bunga mengerti!"
"Ingat, selain itu kau tidak boleh berlaku judes jika ada pemuda setempat menggodamu dan menjahilimu!"
"Memangnya kenapa, Bu?" Bunga balik bertanya. Maklum, hal yang satu ini baru didengarnya. Sewaktu datang pertama kali kampung halaman ayahnya, usia Bunga kala itu memang baru 11 tahun. Jadi, sang ibu tidak merasa perlu menyampaikan pesan ini.
"Jika kau berlaku judes, nanti pemuda itu akan memeletmu. Kau akan tergila-gila padanya dan minta dinikahi. Ingat itu!"
Bunga malah tertawa lucu mendengar nasehat ibunya. "Kalau pemuda itu anak orang kaya apa salahnya, Bu?" candanya sambil menahan tawa.
Sang ibu menarik nafas berat. "Ini serius, Bunga! Pokoknya ibu tidak ingin kau dipelet pemuda di sana!"
"Mengapa ibu begitu cemas sih," balas Bunga. "Kita kan hidup di alam modern, Bu. Ngapain sih kita harus percaya hal-hal semacam itu?"
         Ibu Bunga tidak menjawab, tapi hatinya sangat kesal melihat sikap putrinya yang cantik itu. Sebagai ibu, dia merasa wajib untuk mencemaskan Bunga. Karena anak gadisnya itu agak tomboy, maka jika digoda laki-laki dan dia kurang berkenan, maka dia pasti akan membalasnya dengan sikap yang agak keterlaluan. Sudah beberapa kali sang ibu mendengar Bunga membalas lelaki yang menggoda, atau berbuat kurang ajar padanya, dengan makian. Bahkan, Bunga berani menampar wajah laki-laki yang usil menjahilinya.
"Ibu tidak perlu mencemaskan Bunga. Percayalah, Bunga akan mengingat nasehat ibu dan mengindahkan semua nasehat ibu," ujar Bunga seakan coba menenangkan perasaan ibunya. Sang ibu pun menarik nafas lega. Dia berharap Bunga memang akan mematuhi nasehatnya....
***
          Serbuk yang diaduk dengan kopi atau teh manis. Siapa saja, tak peduli pemuda atau gadis, jika termakan ramuan pelet ini akan datang ke rumah orang yang memberikan ramuan tersebut padanya.Begitu hebatnya serbuk gaib tersebut, sehingga korbannya akan menyerahkan dirinya sambil mengemis, memohon agar dapat diterima cintanya. Bahkan seorang gadis tak segan meminta agar segera dinikahi.


         Apabila termakan ramuan Cirik Berandang ini dijamin akan mabuk kepayang. Siang hari teringat pada si pembuat ramuan, dan malam harinya akan terbawa dalam mimpi. Bahkan pemuda atau gadis yang memberikan ramuan Cirik Barandang datang dalam mimpi sebagai seorang puteri raja, sang pangeran yang sangat mempesona. Biasanya, ramuan Cirik Barandang dipergunakan seorang pemuda jika cintanya ditolak mentah-mentah oleh gadis pujaannya. Merasa dihina oleh seorang gadis sombong, bahkan bukan sekedar cinta ditolak, tapi si pemuda juga dicaci maki dengan kata-kata sangat menyakitkan hati.



Karena itu kemudian seorang pemuda datang ke rumah dukun yang mahir membuat ramuan Cirik Barandang. Oleh sang dukun diberikan ramuan racikannya agar ditaburkan dalam teh manis, kopi, jus, atau panganan berupa kue yang akan dimakannya.


          Celakanya, ramuan pelet ini tidak hanya digunakan oleh para pemuda yang sakit hati karena ditolak cintanya dan dihina oleh si gadis pujaan. Para laki-laki tua banyak juga yang meminta bantuan dukun jika akan menambah isteri berusia gadis belia. Mereka menggunakan Cirik Barandang untuk membuat si gadis mabuk kepayang. Cirik Barandang merupakan sarana pelet yang telah berusia sangat tua, bahkan mungkin sangat langka. Kendati demikian, bukan berarti pemegang ramuan super ampuh ini sepenuhnya punah. Diperkirakan, ada orang-orang tua atau sepuh yang tinggal di pedesaan  yang masih menguasai petunjuk pembuatan ramuan pelet ini.

2. Bulu Perindu Asli Kalimantan 
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQyXwddpsb8cqY4okcxC2xoHzec4puPCdrX2qxJZBaAcoNT768ZFuRWFBrcZg
 
 
Tentang khasiat dari Bulu Perindu
Bulu atau lumut menyerupai bulu, rambut,  yang melegenda yang khasiat utamanya adalah sebagai media pengasihan atau pemikat lawan jenis,baik Pria ataupun Wanita. Bulu perindu dapat mengatasi Solusi asmara anda yang kandas,pacar di ambil orang,cinta bertepuk sebelah tangan, dan semua yang berhubungan dengan asmara .. 
Ciri - ciri keaslian 
Jika di tetesi / dibasahi air dan di letakkan di atas lantai atau sehelai kertas, maka secara menakjub kan Bulu Perindu tersebut akan menggeliat - geliat laksana seekor cacing. Sepasang Bulu Perindu jika di dekatkan / dipertemukan ujung - ujungnya, secara ajaib akan berangsur - angsur saling mendekat dan melilit. 

BAB       II

SEMANGKUK DARAH DAN KEPALA KANCIL
        Nampak tak ,apa benda tu”.. kami semua behenti.. menoleh kearah pagar belakang skolah.. seperti yang di tunjuk oleh kawan tu ..jarak pagar dengan tempat kami berhenti lebih kurang 50 meter.. Kelihatan seperti sekor binatang yang kepalanya tersangkut di pagar tu.. (pagar hijau).. kami menghampiri pagar.. betul lah, ada seekor kancil kepalanya terlekat dalam lubang pagar tu.. “huisss lauk ni.. sedap tuuu..” keluar kata-kata dari mulut salah seorang dari kami.. hehehe.. semua tersenyum.. dapat lauk free.. jom tangkap.. nnt kita sembelih pastu panggang..(Kejadian ini di Malaysia).


          Setelah dapat menangkap kancil tu.. kami bawa ke dapur .. kami suruh abang tukang masak tu sembelih.. seorang kawan kami yang tolong pegang,  masa proses sembelih dan lepas tu.. kami yang lain lepak kat dalam  dapur  aje.. kami tapau semua makanan yang ada dalam di dapur tu untuk bawa balik dorm.. kancil tadi abang tukang masak tu tolong panggangkan…. Setelah semua selesai.. kami bawa pun berjalan balik.. dalam perjalanan tu.. hati macam tak sedap je.. macam ada benda dok ikut kami… aku buat derk je la.. mungkin sebab masa tu remang senja..jadi macam-macam lah dalam kepala.. sampai saja dalam asrama, dorm kawan aku yang tolong proses memasak kancil tu bawa satu bekas plastik dan letak kat penjuru bilik..kami mulakan la seisi memakan.. hahaha.. Cuma aku je tak makan kancil tu.. (mmg tak makan pun.. kancil,sotong,ketam.

          Selesai makan kami mengemas bilik tu.. aku Tanya kawan aku sorang tu.. “ko letak apa kat hujung bilik tu?”.. nak tau apa dia bg tau.. tu kepala kancil ngan semangkuk darah dia.. terkejut aku.. ko nak buat apa dengan menda tu.. tau apa dia jawab?.. ko nak tau tgk la malam karang.. siot betol.. aku dah cuak.. yele .. dah la ada darah .. siap kepala lak tu.. aku tak bagi tau memember yang lain.. kami g mandi.. lepas mandi lebih kurang pkl 9 malam.. kami mula la berborak sambil hisap rokok.. hahaha.. masa ni cikgu ke warden ke dah tak leh nak kata apa dah.. topic memula. Biasa la pasal nak kerja mana lepas ni.. pasal aweks.. pasal motor(masa tu rxz mmg popular la).. sampai la cerita pasal hantu.. cerita hantu pochong yang lompat dari tanah ke tingkat satu tu kami cerita balik.. 


           Suasana seram dah menyelubungi kami… sedar tak sedar jam pun dah tungjuk pukul 1 lebih.. sedang laka kami berborak terdengar satu suara aneh dalam dorm tu.. memula sayup.. macam jauh je.. kendian semain jelas suara tu.. kami berpandangan .. erkk.. suara macam binatang kancil yang kami tangkap ptg tadi (sori aku tak pandai nak ajuk bunyi tu).. Haaa sudahhh.. bau hanyir macam bau darah mula bermain dihidung.. hamisss.. sudah.. kami semua lari ke katil masing2.. mujurla katil aku mmg kat tgh2.. tak la cuak.. kendian kami rapatkan katil.. jadi la katil double dacker yang panjang.. aku mmg cop yang tengah dah la.. sebb mmg katil aku.. haha..kami tidur rapat2.. 


         Suasana masih lagi dengan bunyi dan bau yang aneh tu.. kami diam tak berkata.. dengan selimut yang menutupi kami semua seperti pocong dah.. tetiba… katil yang diatas seperti ada sesuatu yang melompat.. dari satu katil ke satu katil.. dekat 10 minit gak la menda tu duduk diatas tu baru la dia
berhenti.. kami tak pasti apa benda tu.. bila dah rasa selamat sikit kami beranikan diri untuk mengintai.. mmg dah tade dah menda tu.. kami rasa lega.. kami on semua lampu bilik.. terang benderang bilik tu.. yang pasti aku lihat mangkuk yang ada darah kancil tu dah terbalik.. separuh darah tu tumpah atas lantai.. kengkawan yg lain mmg tak tahu lagi.. mungkin dorang tak perasan.. 


          Tiba-tiba. ntah dari mana muncul sekor kucing hitam berlari dengan pantas kearah pintu keluar dan terus keluar.. sebab kami dengar bunyi kucing tu kat luar..Yang pelik nya macam mana dia keluar sedangkan pintu tu tertutup dan berkunci.. kami cuba tidur.. tetapi sorang pon tak leh tidur.. bila pejam je mata rasa macam ada macam2 benda dalam bilik tu.. so kami terus la borak ..badan memasing dah berselimut tutup semua.. hahha.. sampai la azan subuh baru dapat tidur..


        Jam 10 pagi baru bangun.. baru la aku ngan sorang kawan tu bg tu yang dia bawak balik darah ngan kepala kancil tu dalam bilik.. mungkin menda tu nak balik atau nak soh tanam elok2.. kami tanam kepala ngan darah kancil tu kat belakang asrama… cuci balik lantai yang kotor kena darah tu.. lebih kurang pkl 12 tgh hari kami check out dari asrama tu.. membawa haluan masing-masing.



.
BAB    III

         Tentu kita mengenal yang namanya Kemenyan atau Dupa. Ini biasa dipergunakan untuk memberi aroma tertentu pada ruangan. Kemenyan sangat unik karena memiliki aroma has yang tidak dimiliki benda lain dan ketajaman aromanya mampu menembus puluhan bahkan ribuan kilometer jauhnya, beda dengan aroma-aroma lainnya. Bahan kemenyan berasal dari getah pohon hutan yang juga disebut pohon kemenyan.Getah kemenyan mengandung asam sinamat sekitar 36,5 persen yang banyak digunakan untuk industri farmasi, kosmetik, rokok, obat-obatan, bahkan dapat menjadi pelengkap dalam ritual tertentu.


Pohon Kemenyan merupakan sejenis tumbuhan yang terdapat di hutan INDONESIA, Malaysia serta di negara-negara ASEAN yang lain. Nama botaninya Styrax benzoin Dryand termasuk famili Stryraccaceae dari ordo Ebeneles, Disumatera utara medan bahasa Bataknya disebut HAMINJON.

Untuk menimbulkan aroma khas maka kemenyan harus dibakar terlebih dahulu agar aromanya dapat tercium. Dan asap kemenyanlah yang mampu menembus hingga ribuan kilometer.

Kalau kita berbicara tentang aroma asap kemenyan tentu bulu roma kita sedikit bergidik, karena dari zaman dahulu kala aroma asap kemenyan kerap dijadikan komoditi ritual mistis dari berbagai etnis. bahkan aroma kemenyan ada yang menyebutkan identik dengan aroma kehadiran hantu atau dedemit /lelembut.

Contohnya ilmu yang satu ini, dengan memanfaatkan aroma asap kemenyan mampu menghadirkan berbagai mahluk jin dan sebagainya. Karena aroma asap yang dilapal suatu mantera akan merubah kemenyan dapat dijadikan makanan jin juga dapat dijadikan sebagai sarana pos/surat penyampaian atau kotak pesan ke alam lain/alam jin.

1.BISMILLAHHIRROHMANIRROHIM
NARAPAS ARANING GENI
NURMANIK ARANING MENYAN
SANGGONDO KUKUSING MENYAN
NIAT ISUN NGOBONG DUPO
KUDU DUPO MBEKTENI:...(nama jin yang akan diberi makan).

2. BISMILLAHHIRROHMANIRROHIM
HAI JEBUK ARUM ARANING MENYAN
KRENGES ARANING MENYAN
MEGO MENDUNG KUKUSING MENYAN
UMBULNO LANGIT SEPITU
AMBLESNO BUMI SEPITU
TAMPAKNO NIATKU NGAWERUHI:...(sebut nama jin yang akan dipanggil)


Keilmuan yang ini khusus memberdayakan kemenyan untuk suatu sarana pemikat asmara, sehingga siapa saja yang menghirup atau menyentuh kemenyan yang sudah di beri sarana mantra maka akan takluk dan tergila-gila pada si pemilik menyan.

BISMILLAH,
AKU BERDIRI DITENGAH BUMI
SIFAT BUMI SELURUH ALAM KEHIDUPAN
ILMUKU SIMENYAN PUTIH
AROMAMU SUDAH KU TUJUKAN
KE JASMANI, RUHANI SI....(sebutkan nama yang dituju )...BIN..(sebutkan nama ibunya)....
KALAU TIDUR MAKA BANGUNKAN
KALAU BANGUN MAKA TEGAKKAN
KALAU TEGAK MAKA JALANKAN
ANGKATKAN KEHADAPANKU
KUMPULKAN DENGAN RASAKU
RASANYA RASAKU
NYAWANYA NYAWAKU
DATANG SUJUD KE HIDUPKU
HAI SIMENYAN PUTIH
SAMPAIKAN SALAMKU
KE JASMANI RUHANI SI...(sebutkan nama yang dituju )...BIN..(sebutkan nama ibunya)....
SEBERAT BUMI DAN LANGIT
HUUUUUU.....(hembuskan ke menyan putih)
MUSTAJAB DIAKU
BERKAT DIGURU
LAA ILAHA ILLALLAH


MANTERA DAN JAMPI SERAPAH MELAYU
        Pembaca tentu tertanya bagaimana saya boleh mendapat sebegitu banyak mantera dan jampi serapah melayu, bahkan didalam bahasa Jawa, Siam, Sanskrit, Magribi malahan ada satu dua didalam bahasa Jin. Tahun 80an, ada seseorang di Kuala Kangsar daerah Manong kalau tidak silap, memang mahir didalam bahasa Jin, kadang kala kami berkumpul bersama sepupu dan bapa saudara mendengar celoteh beliau. Samada beliau masih hidup atau tidak, Wallahualam, saya tidak pasti. Lanjutan pelajaran saya ke Asrama Penuh dan Universiti, menyebabkan saya banyak bergaul dengan pelajar dari Sarawak  dan Sabah, maka dari situlah sebahagian besar saya berjaya memperolehi dari mereka yang satu kepala, kami bertukar tukar mantera dan jampi serapah sebagai pengetahuan sahaja. Samada mereka gunakan atau amalkan , saying kurang pasti. Namun bagi saya secara peribadi, ini hanyalah sebahagian perasaan ingin tahu warisan bangsa melayu.

        Semasa saya remaja , tempat kami sekeluarga duduk adalah sebuah kem Pasukan Polis Hutan dimana penduduknya semasa itu sekitar 60an ke 80an (sehingga Arwah Bapa Pencen) mempunyai pelbagai kaum dari selutuh Malaysia termasuk orang asli, kebetulan kawasan tersebut juga berhampiran perkampungan orang asli di Perak, maka disinilah bermulanya minat mendalam terhadap Silat Melayu dan Ilmu Kebatinan. Maklumlah, darah sedang bersemangat.

JAMPI TAWAR BISA

Keracunan atau bias haiwan yang boleh mendatangkan maut

Bismillah.......................

Bisak mendatang tawarnya mendatang
Bisak menhilang tawarnya mendatang
Yang bisak tarus menhilang yang tawar tarus mendatang
Kerana yang datang dua berading
Yang satu puaka dari gunung lading
Yang satu keramat dari laut bersanding
Lalun yang bisak menjadi mengaling
Lalu tawarnya menjadi kuling
Poh bisak asal asal pak racun
Poh tawar asal asal pak air
Kedua duanya bertamu diguhak singgari mawadun
Yang kalah hilang
Yang menang manang ‘am
Dengan berkat.....

Jampi terus pada tempat kena bias/sakit kearah angin lalu
Pada air hujan murni dibubuh pada kepala , tempat bias, dimandikan, pantangnya, jangan dilangkah, taruh pada tempat yang tinggi dan jangan didalam peti eis

PENGASIH

Kun sarik panjik panjik
Bagurung bagirang
Taulas takani kasih
Taulas takani ngidan
Kasih sayang..........memandang akuk
Cinta sayang ...........meliat akuk
Dengan berkat....................................................

PENDINDING (KEBAL)

Oi raja segala raja
Raja bertahta dirimba raya
Oi jin segala jin
Jin duduk di lautan api
Oi api segalak api
Api goring di neraka
Semuanya bermata ampat, ampat darik tujuh petala
Ampat darik tujuh penjuru alam
Aku ketahuan segala firasat muk
Asal usul dari keterunun
Jikak ikam mendehakak kepada ku
Kelorong kelereng tampat mu
Kadak adak lagi tampatnya
Jika kau tunai permintaan ini
Sahabat kita duniak akhirat
Menjagak segala galak
Sehingga ke penjuru alam buana
Dengan berkat......................................

JAMPI PENDINDING KANAK KANAK
Bismillah.............................
Bismillah ne koriti nah
Roh mane roh tine roh him
Ne kuli saitul jut jinni
Kianat kiauk ya kuk dut
PUKAU JAWA


Hong ui la heng
Niat ingsun matek ajiku
Aji petingoengan
Soko ajisoko yen sopo ketiban
Jin setan peri prayangan podo
Mati ojo maneh rebaking
Janho manungso ora mati
Amblek sar turune koyo mati
Ora pisan pisantangi yen aku
During hong uilameng

Maksud melayu
Niat saya maramal ilmuku
Ilmu pemberian dari aji soko yang siapa saja kejatuhan jin syaitan
Peri prayangan sama mati
Jangan anak manusia tidak mati
Jatuh dan tidurpun seperti mati
Tidak sesekali bangun  ALS
Kalau saya belum......................................
Dipercayai inilah mantera pukau yang dilakukan orang indon apabila memecah curi dirumah mangsa, sebab caranya adalah sama.
Bagi mengalahkan pukau ini, hendaklah menulis Bismillah..............21X dan diletakkan di empat penjuru rumah, caranya mengikut kreativiti masing masing. Sebabnya, mereka sebelum memecah masuk akan membaca mantera ini di satu sudut penjuru rumah, maka azimat daripada Kalimah Bismillah akan menawarkan jin syaitan , lagipun menurut hadis Nabi SAW, jin syaitan sememangnya akan masuk kerumah manusia melalui sudut sudut rumah. Insyallah


MANTERA PETAPAAN JAWA

Hong
Niat ingsun matak ajiku aji bolo seketi
Aji jagad gede  soko dhavane
Sang hyang logos kang luhur sa akehing
Poro wali manjing ono ing saliraku tunggal
Ojomaneh wadiobolo jan mo menungso saketi
Oro tunduk marang aku poro jin setan peri
Prayangan podotatas kocar kacir kesabet dhining
Aku kasabet mengisor tatas mengisor
Kasabet mengetan tatas mengetan
Kasabet mengulon tatas mengidul
Kasabet mengalor tatas mengalor
Atas kerasane Allah, hong
Sang hyang logos yang luhur
Semuanya para wali merasuk kedalam badan ku bersatu
Apalagi sekerabat umat manusia
Sejuta takkan tunduk kepada ku
Para jin setan pari prayangan semua minggir
Terbabat oleh ku, terbabat kebawah putus kebawah
Terbabat ketimur putus ke timur
Terbabat kebarat putus kebarat
Terbabat ke selatan putus ke selatan
Terbabat ke utara putus ke utara
Atas kehendak Allah

PENGGERUN DAN KEBAL GHAIB
Sinar mencerang akan muka ku
Bintang timur akan mata ku
Gajah jantan akan badan ku
Harimau buas akan sandar ku
Buaya ganas kedudukan ku


PENGGERUN BINATANG BUAS

Om si kumara mahadewi om
Aku anak si rimau ganas
Cucu Baginda Ali
Gemuruh akan suara ku
Halilintar akan mata ku
Kilat akan senjata ku                    
Bergentar bumi bergentarlah aku
Bergerak bumi bergeraklah aku


PENDINDING MAKHLUK HALUS

Kau turut kataku
Jikalau kau tak turut kata ku
Mati dibunuh seri rama
Jikalau turut kata ku
Dihidup maharishi

                                  
Mantera diatas asalnya didalam bahasa Sanskrit di terjemah sebagai panduan, ini pada asalnya adalah mantera semasa tanah melayu dibawah jajahan Hindu, sezaman gangga Negara, walluhualam

MANTERA JURUS PUKULAN BATIN/JAUH

Jikalau mata engkau yang telah dengki
Mata engkau dipecahkan Allah
Jikalau tangan kaki engkau yang dengki kianat
Tangan kaki engkau dipatahkan Allah
Jikalau hati jantung limpa engkau yang berniat dengki kianat
Hati jantung limpa engkau dihancurkan Muhammad
Dihancurkan Baginda Rasullullah


GAYUNG ANGIN

Alif Lam Mim
Zat kata Kena
Sifat kata jadi
Nama kata Gayung
Feel kata Maut

Alif Lam Lam Ha

Haaaaaaaaaaaq..................................Kaf Fa Ya Kaf

............................................nafas.....................................


PENUMBUK BISA        

Bisa kulit ku
Panas isi ku
Racun tulangku
Isim uratku

siapa kena maut
siapa tak kena maut

Allah Huakbar...................

1 comment:

Komentar Facebook